کسب و کار

این وبلاگ به آموزش کسب و کار می پردازد.

کسب و کار

این وبلاگ به آموزش کسب و کار می پردازد.

بایگانی

۲۰ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خلاقیت در کسب و کار

یکی از عواملی که مانع خلاقیت در کسب و کار می شود عادتها هستند.

.عادت های ما دیواری جلوی ما می گذارند که مانع دیدن راه های دیگر و خلاقیت در کسب و کار مان می شود.و با تمرکز بر عادتها خود را از داشتن زندگی متفاوت منع می کنیم.

 

از جمله عادت هایی که داریم:

مثلا همیشه ماه رمضان ها شوله زرد می خوریم آیا روزهای دیگر نمی شود شوله زرد خورد؟

ساختمان ها مکعب مستطیل هستند .

چرا همه ی ساختمان هایمان مکعب مستطیل هستند؟ آیا جور دیگر نمی توان ساخت؟ چه دلیلی دارد ساختمان هایمان را جور دیگر نمی سازیم؟

 

با کمی خلاقیت در کسب و کار مان می توانیم متفاوت باشیم و حس متفاوتی را در دیگران ایجاد کنیم.و همینطور افزایش درآمد داشته باشیم.

 

 

با عرض پوزش دربارگذاری عکس مشکلی رخ داده است.

 

وقتی دیوار عادتها درا بشکنیم ، جهان هستی را متفاوت می بینیم.

من نمیدانم که چرا میگویند
اسب حیوان نجیبی است کبوتر زیباست
و چرا در قفس هیچ کسی کرکس نیست
گل شبدر چه کم از لاله قرمز دارد
چشمها را باید شست، جور دیگر باید دید   ( سهراب سپهری)

 

عواملی که بازدارنده خلاقیت بوده و ما را در چهاردیواری عادت اسیر میکند عبارت است از:

 

  1. مغرور بودن به دانسته هایمان 
  2. ترس از شکست
  3.  پیروی از قانون و قواعد خاص 
  4. داشتن چارچوب های ذهنی 
  5. ترس از تمسخر دیگران 
  6.  ترسو و محافظه کار بودن

 

برای برداشتن دیوار عادتها از خود بپرسید:

  • آیا جور دیگری هم می تواند وجود داشته باشد؟

 

مثال۱ : یکی از نگرانی های ما زیاد شدن افراد سیگاری است وبه خاطر نیکوتینی که دارد  سرطان زا  است.

سوال:چه کار می توان کرد که نیکوتین نداشته باشد؟و به جا آن سیگاری درست کنیم که شفا بخش باشد.و هرکس آسم و سرماخوردگی و تنگی نفس دارد این سیگار را بکشد و برایش مفید باشد.

این سیگار مشخصا گران تر از سیگار های دیگر است،

مواد اولیه آن را در کوه و بیابان می توان پیدا کرد.

 

مثال ۲ :نوشابه شکر دارد مضر است چاق کننده است ،دندانها را خراب می کند.

سوال: چه کار می توان کرد که نه تنها ضرر ندارد مفید هم باشد؟

نوشابه ای تولید کنم که رازیانه دارد که برای پوست هم مفید است  و برای کسانی که کلسترول دارند، تری گیلیسیرید دارند ، برای بچه های پیش فعال ، برای کسانی که ویتامین c بدنشان کم است مفید است.

  • مهسا فرازمند
  • ۰
  • ۰

راه اندازی کسب و کار کفش

برای راه اندازی یک کسب و کار کفش فروشی حتما به یک مغازه نیاز خواهید داشت که این مغازه حداقل باید دارای یک دکوراسیون در حد متوسط باشد سود این کسب و کار خوب است به شرطی که طرح های فروش داشته باشید کسانی هستند که در حال فعالیت در این حوزه می باشند ولی به دلیل نداشتن طرح های فروش مناسب توانایی در آمد زایی به اندازه ی کافی از طریق این کسب و کار را ندارند .
طرح های فروش 
مثلا در مهر ماه می توانید برای بچه های مدرسه ای طرح فروش بگذارید و به طور کلی باید موقعیت های مناسب را شناسایی کرده و از آن ها نهایت استفاده را ببرید .

تهیه ی کفش

در تهران می توانید از بازار تهران چهار سوق کفش های خود را تهیه کنید و در تمامی شهرستان ها نیز مکان هایی برای پخش وجود دارد که با جستجو و یافتن کف قیمت می توانید کفش های خود را تهیه نمایید . نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که باید طرح های خودتون رو خاص کنید به طوری که اگر طرح خاص نداشته باشید بعید ست که به موفقیت چشمگیری در این شغل به دست آورید

کسب و کار کفش و مثال هایی از خلاقیت و خاص بودن

برای مثال یک شرکت تولید کننده ی کفش با خرید ماسازورهای کف پا و قرار دادن آن ها در کفش های تولیدی خود این کفش ها را با عنوان کفش های با ماسازور طبی می فروشد و از این طریق کفش های تولیدی خود را خاص کرد و به فروش بیشتری دست پیدا کرد . مثال دیگری که در این زمینه می توانیم به آن اشاره کنیم شرکتی آمریکایی است که با ایجاد فضای خالی درون کفش های تولیدی خود حدود ده سانتی متر به قد فرد استفاده کننده اضافه کرد که این خلاقیت باعث خاص شدن محصول این شرکت شد . بنابراین خلاقیت و خاص بودن در کسب و کار کفش بسیار ضروری و حیاتی می باشد .
میانگین سود در این کسب و کار صد در صد است یعنی اگر کفشی را صد هزار تومان بخرید به طور میانگین با قیمت دویست هزار تومان به فروش می رسانید .
هر کسب و کاری را که می خواهید راه اندازی کنید باید دو مهارت را داشته باشید 
۱٫ مهارت برقراری ارتباط
۲٫ مهارت صحبت کردن
کسب و کار کفش را از طریق اینستاگرام و تلگرام هم می توانید راه اندازی کنید.

تیم آموزشی ماهان تیموری


  • مهسا فرازمند
  • ۰
  • ۰

چگونه طرح مالی مان را مشخص کنیم؟

طرح مالی بخش مهمی از کسب و کار است زیرا سایر بخش های کسب و کار (فرصت، طرح عملیاتی ، طرح بازاریابی ،و تیم مدیریت ) را برای نتایج مالی پیش بینی شده معنی دار می نماید.

 در این مقاله به بررسی ;

  • پیش بینی عایق مخاطب
  • تعیین سرمایه مورد نیاز کسب و کار
  • تهیه پیش بینی های ماالی
  • بیان مفروضات
  • تجزیه تحلیل سر به سر برای فروش
  • تخمین ریسک و پاداش

تهیه این قسمت از طرح مالی را با بررسی علایق مخاطب آغاز نمایید.

پیش بینی علایق مخاطب

مخاطبان متفاوت طرح کسب و کار ،از جمله ( کمیته سرمایه گذاری ، سرمایه گذار ، وام دهنده ) هنگامی که طرح مالی را مطالعه می کنند ، نقطه نظرات متفاوتی دارند.

  • اعضای کمیته سرمایه گذار : طرح پیشنهادی شما را پیش بینی می کند تا بدانند که این کار می تواند نرخ بازده مطلوب شرکت  ( حداقل نرخ بازده مورد انتظار تمامی پروژه ها‌)را حاصل کند؟
  • سرمایه گذار در هنگام خرید به ریسک توجه می کند که کسب و کار چه نوع بازده سرمایه گذاری را تحصیل می کند؟
  • وام دهنده با بررسی ظرفیت استقراض شرکت و توانایی بازپرداخت بدهی آن تصمیم می گیرد که اعطای وام را تایید نماید یا خیر.

 

مهم ترین چیز این است که مطمئن شوید به اهداف مالی تان دست می یابید و همه برنامه ریزی ها و تلاش هایتانم در پایان به ثمر می رسد.

 

 

با عرض پوزش دربارگذاری عکس مشکلی رخ داده است.

 

این بخش از طرح کسب و کار ، وضعیت جاری و طرح های آتی مالی شرکت را به مخاطبان نشان می دهد.

پیش بینی های مالی که شما در این بخش ترسیم می کنید، بهترین تخمین از ریسک ها و بازده های سرمایه گذاری را ببان می کنند و شاهد عینی برای موفقیت کاری شما می باشند.

تعیین سرمایه مورد نیاز کسب و کار

نسبت به این که پروژه تان توسعه کسب و کار است یا ایجاد کسب و کار،

مخاطبان در جست و جوی این هستند که:

 

 نوع  سرمایه گذاری اولیه  مورد نیاز شما چیست؟

چه مقدار پول نیاز دارید؟

چه مقدار از این پول را لازم  است آنها تامین کنند؟

این پول صرف چه قسمتی می شود؟

 

  • کسب و کار را با وام زیاد که از عهده ان بر نمی آیید ، برنامه ریزی نکنید. پول زیاد می تواند جالب به نظر برسد ،

             اما بدهی خیلی زیاد نیز می تواند توانایی شرکت را برای رشد کاهش دهد.

تهیه پیش بینی های مالی

در این بخش شما می بایست ;

  1. اهمیت اقلام مهم صورت سود و زیان پیش بینی شده ( درآمد ، سود عملیاتی ، حاشیه سود عملیاتی ، سود خالص ، حاشیه سود خالص)  را برای حداقل یک دوره سه  تا پنج ساله نمایان نمایید و شرح دهیید.
  2. زمان مورد انتظار سود آوری شرکت را بیان کنید.

تعریفی از اقلام مهم سود و زیان ;

 

 

با عرض پوزش دربارگیری عکس مشکلی رخ داده است.

 

صورت های مالی: صورت های مالی  پیش بینی شده حرفه ای ، سود مورد انتظارتان را در آینده نشان می دهد.

این صورت ها صادقانه ترین تجزیه و تحلیل پیش رفت مالی کسب و کارتان را نمایش می دهند.

صورت سود و زیان: صورت سود و زیان  که به income statement نیز معروف است ، حاشیه سودرا نشان می دهد.

ترازنامه : ترازنامه تصویری از دارایی ها ، سرمایه و بدهی های شرکت را در یک تاریخ معین ارائه می دهد.

علاوه بر سودو زیان ، اغلب مخاطبان به صورت جریان وجوه نقدی اهمیت می دهند.

صورت جریان وجوه نقدی  که خلاصه جریان نقدی ، حداکثر نیازها و ظرفیت ها را مشخص می کند.

 

  •  اگر کسب و کار شما ، جدید و در مرحله آغاز است ، در طرح مالی ، توجه ویژه ای به جریان نقدی داشته باشید.

              اگرچه اغلب مردم بر این باورند که سود در رتبه اول است، ولی جریان نقدی می تواند برای کسب و کاردر حال ایجاد مهم تر باشد.

 

  • جریان نقدی اغلب در بازه های ماهانه یا فصلی نشان داده می شود.

 

مفروضات خود را مفصل بیان کنید

مفرضات شما پشتیبان و تایید کننده طرح مالی تان است .

 

مفروضات خود را در این زمینه ها شرح دهید ;

 

  1. صنعت مورد نظر و نرخ رشد بازار
  2. متغیر های داخلی کسب و کار ،از قبیل هزینه های ثابت و متغیر ، نرخ رشد فروش ، هزینه سرمایه ای و تغیرات جریان نقدی فصلی

 

  • منابع ، شواهد، عقاید تخصصی و استدلال هایتان را برای انتخاب نرخ رشد مشخص یا هزینه توزیع ارایه دهید.

 

تجزیه و تحلیل سر به سر برای فروش

نقطه سر به سر زمانی اتفاق می افتد که کسب و کار نه سود و نه زیان داشته باشد.

دانستن نقطه سر به سر از این نظر به نظر بسیار مهم است که بدانید کسب و کارتان از چه زمانی شروع به سود آوری می کند.

و دانستن زمان  شروع سود آوری به شما کمک می کند تا ;

  • بدانید چه زمانی ایده های جدید را شروع کنید.
  • مقروض نشوید.

 

 

با عرض پوزش دربارگیری عکس مشکلی رخ داده است.

 

برای محاسبه ی نقطه ی صسر به سر را با استفاده از این فرمول می توانید محاسبه کنید.

نقطه سر به سر برابر است با هزینه های ثابت به روی فروش منهای هزینه های متغیر تقیسم بر فروش .

………..هزینه ثابت ………………………….= نقطه سربه سر
فروش / ( هزینه های متغیر ـــ  فروش )

هزینه های ثابت‌: هزینه هایی هستند که در صورت افزایش یا کاهش فروش ، تغییر نمی کنند( برای مثال تسهیلات اجاره ای)

هزینه های متغیر: هزینه هایی هستند که با مقدار فروش تغییر می کند ( برای مثال مواد خام ).

  • مهسا فرازمند
  • ۰
  • ۰

گوشه هایی از بازاریابی احساسی

اگر به گوشه هایی از بازاریابی احساسی بپردازیم میبینیم که برانگیختن احساسات و عواطف سالیان درازی است که مورد توجه بازاریابان قرار گرفته است.

 انها می کوشند که با بازاریابی احساسی ارتباط عاطفی تری را با مشتریان خود برقرار کنند.

همانگونه که پیش تر هم گفتیم بازاریابی و فروش شامل دو مرحله اساسی و مهم است:

الف:ورود به قلب مشتری:

بخش عمده کار متعلق به این بخش است; اگر بازاریابی و فروش را به سه بخش تقسیم کنیم،دو بخش نخستین مربوط به این مرحله است.

در واقع در بازاریابی می کوشیم که به مشتری تفهیم کنیم که با کسب وکار خود قصد بهبود بخشیدن سبک زندگی او را داریم.

گاهی بی خیالی نسبت به نتیجه کسب شده;این ایتم را ساده تر و کاراتر خواهد کرد(نگاهی بیندازید به اسرار بازاریابی اپل از ادام لاشینسکی).

در حقیقت بازاریابی قصد دارد که با این ایتم کار خود را ساده تر و مقدمات  ارجاع مشتری را فراهم نماید.

ب:ورود به ذهن مشتری:

ورود به قلب مصرف کننده نهایی نمی توان این بخش را متصور شد;پس می بینیم که بازاریابی احساسی و احساس در بازاریابی  چقدر می تواند تعیین کننده باشد.

بهترین سازمانی که این کار را با برند شخصی انجام میدهد;ارزشمند ترین لوگوی دنیا نیز هست!

بله اپل!

وقتی نام اپل را می بریم نخستین واژه ای که به ذهن ما میرسد;استیو جابز است.

در واقع جابز با برند شخصی خود وارد قلب مرف کنندگان شده است و اکنون حتی پس از مرگ وی;اپل از این بعد بازاریابی احساسی بهترین نتایج را در کسب وکار خود به دست 

می اورد!

اما گوشه هایی از ایتمهایی که در بازاریابی احساسی به ما کمک میکنند عبارتند از:

۱-ایجاد ترس و ضرر:

تکنیک درد و تسکین;یعنی تفهیم ضررهای احتمالی نخریدن کالا برای مصرف کننده نهایی!

برایان تریسی معتقد است که مهم است;محصول ما چه مزایایی برای مشتری دارد اما نه به اندازه ای که نخریدن محصول ما یتواند اسیب زا باشد!

مهم ترین مسئله در بازاریابی احساسی این است که با استراتژی مخص و تعیین شده به بررسی و تشریح ضررهای احتمالی نخریدن محصول بپردازیم!

در بازاریابی خدمات بیمه ای;تا نرسیدن زمان استفاده از این خدمات;ما تنها داریم یک تکه کاغذ بی ارزش را بازاریابی میکنیم;پس مهم نیست که قواعد فیزیکی محصول ما به چه

ترتیب است.

خودتان را خسته نکنید برای تفسیر مزایای رقابتی خود;بلکه استراتژی خود را بر مبنای تفسیر زمان وقوع خسارت بگذارید تا بازاریابی احساسی مناسبی داشته باشید!

در تکنیک درد و تسکین باید درد را تشریح کرد و تصویر قطعی و تمام شده از ان ارائه داد;سپس به ارائه درمان ان پرداخت!

۲-برانگیختن طمع:

یک استراتژیست بازاریابی احساسی کارکشته;ماشین حساب خود را در دست میگیرد; وبا اعداد و ارقام تلاش میکند تصویری قابل درک را با اعداد ایجاد کند،به این ترتیب او

میتواند حس طمع را در مشتری تحریک کند.

مثلا برای بازاریابی خودروهای الکترونیکی;باید ماشین حساب خود را برداریم وبا محاسبه عدد دقیق(با ۲۰%بزرگنمایی از حد معمول) طمع مشتری را برانگیزیم; تا او به خوبی

بداند با خریدن این خودرو چه میزان در ماه منافع مستقیم صرفه جویی خواهد کرد.

فراهم اوردن شرایط استفاده رایگان (مثل سمینارهای معارفه معمول در کشور ما که با وعده رایگان برای مشتری سمینار کامل رایگانی را تداعی میکنند) ;میتوانیم طمع بیشتری را

تحریک کنیم!

۳-حس تمایز

محصول شما در بازاریابی چه تمایزی را برای مصرف کننده خود ترسیم میکند؟

ایا با استفاده از محصول شما او می تواند در زمینه ای متمایز از دیگران باشد؟

همه ما دوست داریم شبیه به دیگران نباشیم و کلا از همه متمایز باشیم و در استراتژی بازاریابی احساسی; باید بکوشیم که این حس تمایز را به مشتری بدهیم!

حس تمایزی که رانندگی با خودروهای المانی در ایران به مصرف کننده می دهد;می تواند بهترین نمونه برای ایجاد بهبودی متمایز برای مشتری باشد.

اگر کالای ما نمی تواند تمایزی را خلق کند،ما باید نخست این تمایز را ایجاد کنیم;  و سپس به بازاریابی محصول خود بپردازیم!

۴- حس انحصار طلبی:

ایا شما هم مثل ما دوست دارید از محصولاتی استفاده کنید که دسترسی به ان ها سخت است؟

ساعت رولکس به خوبی به ما یاری خواهد کرد تا این ایتم را تفسیر کنیم.

حسی که این ساعت به مصرف کننده خود میدهد فقط در یک جمله قابل تفسیر است:

منحصر به فرد بودن”

شاید بوگاتی،لامبورگینی;رولکس;بیژن و زوپینی بازارهدف گسترده ای نداشته باشند اما حس منحصربه فرد بودنی را منتقل میکنند ;که باهیچ حسی قابل قیاس نخواهد بود.

شما دوست ندارید یکی از این محصولات را داشته باشید؟

۵-القای کمبود ونایابی

یک حقیقت غیر قابل انکار در دنیای بازاریابی وجود دارد:

“ارزش هر چیزی به میزان دسترسی به ان بستگی دارد”

الماس را در نظر بگیرید:

“چرا الماس ارزشمند است”

الماس از خالص ترین شکل کریستاله شدن کربن است که عمدتا از معادن ذغال سنگ به دست می اید;لحظه ای جای این دو ماده ارزشمند را باهم عوض کنید;ایا بازهم الماس

ارزشمند می بود؟

هر چقدر محصول ما در بازاریابی دور از وفور و فراوانی باشد;ارزشمند تر جلوه خواهد کرد.

برخی صاحبین کسب وکار با فراوانی بیش از حد محصولات خود به پای خود شلیک میکنند! به ویژه در زمینه بازاریابی خدمات این امر برجسته تر نمود می یابد!

ظرفیت وموجودی خود را محدود القا کنید تا نتیجه بهتری را کسب کنید!

 ۶-طنز فاخر

در تبلیغات خود با خود شوخی های فاخر داشته باشید; هر فضای شادی رابطه احساسی بهتری را در خود جای میدهد; در فضاهای شاد راندمان تا ۵ برابر افزایش می یابد.

لطفا رسمیت بیش از حد را کمی کنار بگذارید!

منظورمان این نیست که در کسب وکارهای خود با لودگی بازاریابی احساسی کنید;بلکه کمی رابطه احساسی خود را با انرژی مثبت با مصرف کنندگان خود بهتر کنید.

برای این کار باید بازارهدف خود را خوب انالیز کنید و شوخی مناسبی با در نظر گرفتن موقعیت اجتماعی;فرهنگی ،مذهبی،سنی و …بیابید.

 ۷-تحریک تخیلات

حس تخیل همیشه دور از ذهن افراد است; ان ها همیشه به افرادی که قدرت بالاتری از ان ها دارند،به دیده احترام می نگرند.

مثلا شما زمانی که به اوای ملکوتی استاد شجریان گوش میدهید;چه چیزی باعث احترام بیشتر میشود؟ این که ما نمیتوانیم مثل ایشان بخوانیم.

از همین ویژگی می توان در بازاریابی احساسی بهره بگیریم; دادن ویژگی اسطوره ای به محصول میتواند نسخه درمانی مطلوبی باشد;اینکه محصول ما می تواند کارهایی را انجام

دهد که دیگر محصولات از ان عاجزند!

۸-بهره گیری از امور جنسی

امور ممنوعه همیشه جذاب ترند;اما در فرهنگ متعالی ایرانی ما خیلی قابل استفاده نیستند;اما می توان به نحوی دیگر از ان ها بهره گرفت; یکی از این روشها در نطر گرفتن طیف

سنی مصرف کننده محصول است و استفاده از ایتم +۱۸  که میتواند به صورت مثبت ۲۳;مثبت ۲۵ یا هر عدد دیگری استفاده شود;برخی فیلم ها وقتی از این ایتم استفاده میکنند به

میزان فروش بالاتری دست می یابند;حتی در کشور ما!

به طور کلی ایجاد ارتباط حسی در بازاریابی احساسی ;کاری است که نیاز به بررسی و مطالعه بشتری را دارد و ما تنها در این مقاله بخش هایی از ان را توانستیم; با توضیح کوتاه

بررسی کنیم.

  • مهسا فرازمند
  • ۰
  • ۰

پایه های بازاریابی پارتیزانی

بازاریابی پارتیزانی یا گوریلا مارکتینگ نخستین بار توسط جی کنراد لوینسون امریکایی به دنیا معرفی شد; واین در حالی بود که بازاریابی پارتیزانی پیش از او نیز

مورد استفاده قرار میگرفت!

در واقع بازاریابی پارتیزانی به جای تکیه کردن بر منابع مالی; بر سه محور استوار شده است;این سه محور را ما مثلث ثروت در فروش نامیده ایم:

در واقع بازاریابی پارتیزانی ;گونه ای از کسب وکار است که سرمایه ان در مثلث بالا خلاصه شده است:

۱-مهارت:

بازاریابی پارتیزانی;در واقع نیاز اساسی به مهارت دارد.

هرم مهارتهای فروش مهدیدادفر در این راه به ما کمک خواهد کرد:

در واقع بازاریاب پارتیزانی باید پله اول و دوم را طی کرده باشد; و در حال خیز برای رسیدن به پله چهارم باشد.

او باید بتواند بدون استفاده کردن از بانک اطلاعاتی سازمانهایی که با ان ها کار میکند(دقت کنید سازمان ها ونه سازمان) برای خود بازار ایجاد کند.

مثل قصه زرگر معروف که پس از غارت اموالش توسط قطاع الطریق(راهزن) ها همچنان میخندید;و زمانی که از او دلیل خنده اش را پرسیدند;گفت:

تمام این ثروت توسط سرانگشتان من کسب شده بود و من هنوز این سرانگشتان را دارم.

در بازاریابی پارتیزانی افراد باید بیاموزند که کالای دیگران را به دیگران بفروشند و از ان سود کسب کنند; قسمی از پارتیزانی در کشور ما به عنوان دلالی شناخته

میشود که در خارج از ایران با عنوان بروکری;یکی از پرطرفدار ترین مشاغل محسوب میشود.

اما مهارت را باید از کجا اورد؟

ایا این یک هدیه الهی است که به صورت ذاتی در نهاد افراد قرار داده شده؟

یا یک مهارت اکتسابی است که میتوان از منابع ویژه ای ان را دانلود کرد؟

در واقع مهارت فروش مهارتی است صد درصد اکتسابی; و بازاریابی مهارتی صد در صد;علمی با قوانین ثابت و نغییر ناپذیر.

برای دانستن مهارت علمی بازاریابی باید ان را اموخت که هم با مطالعه;هم تحصیلات اکادمیک و هم مطالعه یا دوره های اموزشی در دسترس است.

اما مهارت فروش به عنوان مهارتی اکتسابی;میتواند از سه راه به دست اید:

الف:بازار

معلمی بیرحم;که نخست ازمون می گیرد و سپس اموزش میدهد.

باتجربه ترین افراد در بازار یک فرق عمده با دیگران دارند:

“بیشتر از انها شکست خورده اند”

به اعتقاد بسیاری از بزرگان فروش بهترین مشاوران کسانی هستند ;که تا انجا که ممکن بوده شکست خورده و سرانجام امروز برنده شده اند.

کسب تجربه در بازار شامل مدت زمان طولانی و هزینه های بسیار است;تازه به این شرط که مرد میدان باشیم!

ب:دوره های اموزشی:

در واقع دوره هایی که مبنای ان ها این است:

“انچه در بازار به شما اموزش داده نمیشود”

این دوره ها علاوه بر در اختیار گذاشتن تجربیات مشاوران کارازموده به ما مرشدی را معرفی میکند ;که حالا میتوانیم از تجربیات او استفاده ببریم;نسبت به ایتم

الف،این ایتم زود بازده تر، و کم هزینه تر است.

ج:مطالعه:

مطالعه کتاب بزرگان فروش میتواند روشن گر راه ما باشد; اما عیب اساسی این ایتم نداشتن مرشد است!

تلفیق موارد الف،ب وج بهترین راه حل برای رسیدن به مهارت کافی برای پارتیزانی است.

۲- ارتباطات:

در بازاریابی پارتیزانی باید بتوانید; کانتکت گوشی خود را باز کنید و ظرف ۲۴ ساعت بتوانید حداقل ۲هزار دلار پول بسازید;فراموش نکیند که باید بتوانید پول

بسازید،منظور قرض کردن یا گرفتن وام نیست!

بازاریابی پارتیزانی بسیار متکی به ارتباطات موثر است.

بازاریابیان پارتیزانی میتوانند به راحتی بر روی روابط کاری خود با افراد قیمت بگذارند و ان را به مابه ازای ریالی تبدیل نمایند.

برخی از ارتباطات در سیستم قیمت گذاری بسیار با ارزش هستند; و برخی از انها نه تنها ارزش ندارند بلکه حتی بار منفی هم دارند.

این ارتباطات نه تنها برای بازاریابان سودی ندارد بلکه برای انها خرج نیز در بر خواهد داشت.

ارتباطات شما چقدر می ارزند؟ چند هزار دلار میتوانید از ان ها استخراج کنید؟

۳-زمان:

اگر مهارت این را داشته باشیم که به جای فروختن زمان تان برای کسب پول، مهارت هایمان را بفروشیم دیگر کتکی به ساعت کاری نخواهیم بود،مثلا شما در ماه

۲میلیون تومان درامد دارید،که این درامد به ازای فروش زمان به مدت ۱۷۲ساعت به شما تعلق می گیرد.حالا سوال اینجاست برایمیلیون تومان در ماه باید۳۴۲

ساعت،زمان خود را بفروشید؟ برای ۶میلیون و۸ میلیون چند ساعت؟ اصلا یک ماه چند ساعت است؟

اما بازاریابی پارتیزانی این گونه به زمان نیاز ندارد،بلکه میتوانیم از مهارتهایمان در زمان کمتری،پول بیشتری را بسازیم واین فرق عمئه کسب با کار است.

اما هنوز هم پارتیزانی مستقل از زمان نیست،و صرف زمان وانرژی را نیاز دارد.اگر شما مهارت داشته باشید در حد یک بازاریاب مشاور پارتیزانی و ارتباطات کافی

داشته باشید، بدون داشتن زمان نمی توانید به درامد کافی برسید. بازاریابان پارتیزانی معمولا از محدوده امن خود بیرون امده و بازاریابی پارتیزانی را شغل اول خود

قرار میدهند.

بازاریابی شبکه ای نیز نوع دیگری از بازاریابی پارتیزانی است که معمولا در کشور ما به عنوان شغل دوم گزیده می شود،این درست که بازاریابی شبکه ای در ایران

فرسنگ ها با انواع بین المللی خود فاصله دارد،اما نمیتواند شغل تفریحی و دوم باشد.

برای اگاهی های بهتر و بیشتر نگاهی بیندازید به کتاب گویلا مارکتینگ جی.سی.لوینسون.

این مقاله تنها پایه های بازاریابی پارتیزانی را تشریح کرده است. 

  • مهسا فرازمند
  • ۰
  • ۰

۲ مورد از مهمترین فرایند ها در کتاب فنون مذاکره

اگر شما هم میخواهید در کسب و کار و درامد زایی خود تغییر ایجاد کنید ما ۲ مورد از مهمترین فرایند در کتاب فنون مذاکره را

برایتان آماده کرده ایم که با عمل به این راه کارها میتوانید مذاکره های بهتری انجام دهید.

تبادل امتیازات،یکی از مراحل مهم فرایند مذاکره است:

طرفین می کوشند در هنگام مذاکره با دادن و گرفتن امتیازها، به نتیجه ای دست یابند که تا حد امکان،خواسته های دو طرف

را تامین می کند.در سیاست،وقتی یکی از احزاب از حزب دیگری حمایت میکند،متقابلا انتظار دارد دیگری از او حمایت کند.در این حالت آن

دو طرف به تبادل امتیاز دست زده اند.ممکن است این کار در عرصه سیاست،با بار منفی همراه باشد.اما در دنیای مذاکره،تبادل

امتیازات  عملی مثبت و از ضروریات پیشرفت مذاکره محسوب میشود.

برای اینکه تبادل امتیازات به خوبی انجام شود:

در مذاکره باید بیش از یک موضوع برای بحث وجود داشته باشد.

اولویت های طرفین در مورد هر یک از موضوعات باید متفاوت باشد.

در مورد هر یک از موضوعات باید بتوان اولویت های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و تطبیق داد.

در تبادل امتیازات هنری لازم است که میتوان  آن را انعطاف پذیری در عین محکم بودن نامید.

مذاکره کننده باید در مورد موضوعاتی که برایش مهم است محکم باشد اما در عین حال در برابر موضوعاتی که برای وی از اهمیت کمتری

برخوردار است ،از خود انعطاف پذیری نشان دهد.

تصور این امر کمی کمی سخت است که چرا مذاکره کنندگان حتی زمانی که تبادل امتیازات ،میتواند به سادگی منافع آنها را تامین کند،

از انجام این کار طفره میروند.

مذاکره کنندگان گاهی به اشتباه فکر میکنند که خواسته ها و منافع طرف مقابل دقیقا مخالف خواسته ها و منافع آنها بوده و برای اینکه

طرف مقابل به بخشی از خواسته های خود برسد آنهاباید از بخشی از خواسته های خود صرف نظر کنند.

اما این احتمال نیز وجود دارد که طرف مقابل در پی خواسته ها و منافع متفاوتی باشد و همین تفاوت خواسته ها و منافع میتواند به زیر

بنایی برای توافق های بسیار خوب منجر شود.

همزمان چند پیشنهاد مهم را روی میز مذاکره قرار دهید:

یکی از استراتژی هایی که در کتاب فنون مذاکره بکارگیری تمام ظرفیت های مذاکره را تضمین میکند.ارائه چند پیشنهاد همزمان است.

استفاده از این استراتژی ساده است.

قبل از شروع مذاکره ،موضوع مذاکره را به چند موضوع کوچکتر تقسیم کنید.

فرض کنید شما برای مصاحبه استخدامی جهت مذاکره به شرکتی رفته اید ،شما میتوانید نسبت به شرایط خود خواسته هایتان را اولویت بندی کنید.

شما کل خواسته هایتان را ۱۰۰ امتیاز در نظر بگیرید.

و آنها را به بخشهای کوچکتری تقسیم کنید.

مثال:

حقوق(۵۰ امتیاز)

انعطاف پذیری زمان (۲۰)

پرداخت هزینه های آموزشی ضمن خدمت(۱۵)

مرخصی با حقوق(۱۰)

امکان استفاده از دفتر برای کار خصوصی بعد از ساعات اداری(۵)

معمولا حقوق برای تمام افراد از اولویت بیشتری برخوردار است.

همانطور موارد دیگری در فهرست وجود دارد که میتواند بر کیفیت زندگی شما تاثیر گذار باشد.

حالا شما با مذاکره میتوانید فهرستتان را با توجه به ارزش آنها تبدبل کنید.

مثلا اگر مدیر شرکت با یکی از گذینه ها موافقت نکرد میتوانید آن را به حقوقتان اضافه کنید.

من ماهان تیموری هستم و در راه رسیدن به ثروت و آرامش شما را یاری میکنم.

آموزش ۷ جلسه ای زیر را از دست ندهید:

۲ مورد از مهمترین فرایند در کتاب فنون مذاکره

اگر شما هم میخواهید در کسب و کار و درامد زایی خود تغییر ایجاد کنید ما ۲ مورد از مهمترین فرایند در کتاب فنون مذاکره را

برایتان آماده کرده ایم که با عمل به این راه کارها میتوانید مذاکره های بهتری انجام دهید.

تبادل امتیازات،یکی از مراحل مهم فرایند مذاکره است:

طرفین می کوشند در هنگام مذاکره با دادن و گرفتن امتیازها، به نتیجه ای دست یابند که تا حد امکان،خواسته های دو طرف را

تامین می کند.در سیاست،وقتی یکی از احزاب از حزب

دیگری حمایت میکند،متقابلا انتظار دارد دیگری از او حمایت کند.در این حالت آن

دو طرف به تبادل امتیاز دست زده اند.ممکن است این کار در عرصه سیاست،با بار منفی همراه باشد.اما در دنیای مذاکره،تبادل

امتیازات  عملی مثبت و از ضروریات پیشرفت مذاکره

محسوب میشود.

برای اینکه تبادل امتیازات به خوبی انجام شود:

در مذاکره باید بیش از یک موضوع برای بحث وجود داشته باشد.

اولویت های طرفین در مورد هر یک از موضوعات باید متفاوت باشد.

در مورد هر یک از موضوعات باید بتوان اولویت های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و تطبیق داد.

در تبادل امتیازات هنری لازم است که میتوان  آن را انعطاف پذیری در عین محکم بودن نامید.

مذاکره کننده باید در مورد موضوعاتی که برایش مهم است محکم باشد اما در عین حال در برابر موضوعاتی که برای وی از اهمیت

کمتری برخوردار است ،از خود انعطاف پذیری نشان دهد.

تصور این امر کمی کمی سخت است که چرا مذاکره کنندگان حتی زمانی که تبادل امتیازات ،میتواند به سادگی منافع آنها را

تامین کند،از انجام این کار طفره میروند.

مذاکره کنندگان گاهی به اشتباه فکر میکنند که خواسته ها و منافع طرف مقابل دقیقا مخالف خواسته ها و منافع آنها بوده و برای

اینکه طرف مقابل به بخشی از خواسته های خود برسد آنها

باید از بخشی از خواسته های خود صرف نظر کنند.

اما این احتمال نیز وجود دارد که طرف مقابل در پی خواسته ها و منافع متفاوتی باشد و همین تفاوت خواسته ها و منافع میتواند به زیر

بنایی برای توافق های بسیار خوب منجر شود.

همزمان چند پیشنهاد مهم را روی میز مذاکره قرار دهید:

یکی از استراتژی هایی که بکارگیری تمام ظرفیت های مذاکره را تضمین میکند.ارائه چند پیشنهاد همزمان است.

استفاده از این استراتژی ساده است.

قبل از شروع مذاکره ،موضوع مذاکره را به چند موضوع کوچکتر تقسیم کنید.

فرض کنید شما برای مصاحبه استخدامی جهت مذاکره به شرکتی رفته اید ،شما میتوانید نسبت به شرایط خود خواسته هایتان

را اولویت بندی کنید.

شما کل خواسته هایتان را ۱۰۰ امتیاز در نظر بگیرید.

و آنها را به بخشهای کوچکتری تقسیم کنید.

مثال:

حقوق(۵۰ امتیاز)

انعطاف پذیری زمان (۲۰)

پرداخت هزینه های آموزشی ضمن خدمت(۱۵)

مرخصی با حقوق(۱۰)

امکان استفاده از دفتر برای کار خصوصی بعد از ساعات اداری(۵)

معمولا حقوق برای تمام افراد از اولویت بیشتری برخوردار است.

همانطور موارد دیگری در فهرست وجود دارد که میتواند بر کیفیت زندگی شما تاثیر گذار باشد.

حالا شما با مذاکره میتوانید فهرستتان را با توجه به ارزش آنها تبدبل کنید.

مثلا اگر مدیر شرکت با یکی از گذینه ها موافقت نکرد میتوانید آن را به حقوقتان اضافه کنید.

من ماهان تیموری هستم و در راه رسیدن به ثروت و آرامش شما را یاری میکنم.

آموزش ۷ جلسه ای زیر را از دست ندهید:

  • مهسا فرازمند
  • ۰
  • ۰

افزایش درآمد

افزایش درآمد

با افزایش هزینه ها و بالا رفتن هزینه ها دیگر حقوق ثابت کفاف نمی دهد و باید فکری برای افزایش درآمد کرد.

در بعضی خانواده ها هم مرد و هم زن هر دو شاغل هستند و اکثر افراد حداقل ۵۰ درصد از

زمان خود را صرف کار می کنند.

  افزایش درآمد یکی از دغدغه های جامعه می باشد.

 

اگر هر روز سخت کار کنید و هیچ استراتژی برای افزایش درآمد خود نداشته باشید فقط سخت

کار کرده اید.

قصد شما از افزایش درآمد چیست ؟ 
آیا اهدافتان برایتان روشن است؟

آیا از خودتان پرسیده اید چرا افزایش درآمد ندارید ؟

 

رکود اقتصادی در ایران

 

با توجه به موقعیت کشورمان که در رکود اقتصادی می باشد و هزینه ها بالا رفته اند و

حتی میزان حجم تولیدات به علت رکود اقتصادی نسبت به حجم مصرف کاهش یافته است.

میزان ریسک افزایش یافته و جامعه رو افزایش بی کاری می باشد.

 

اما با وجود رکود های اقتصادی افرای هم نیز هستند که درآمدشان در حال افزایش است

و به میلیونر ها اضافه می شوند.

 

که شما هم می توانید یکی از آن افراد باشید.

 

این افراد به خوبی فرصت ها را می بینند و اصول کسب و کار را رعایت می کنند 

 

۱۰تکنیک های افزایش درآمد

 

  1. اهداف مالی تان را تعیین کنید
  2. برای کمک به اعضای خانواده به دنبال راهکارهای غیر مالی باشید.
  3. یک برنامه برای خرج و برج خود بریزید.
  4. در مقابل وسوسه فروشندگان به خرید اجناسشان مقاومت کنید.
  5. گاهی باید نه بگویید.
  6. خرج های خود را ارزیابی کنید.
  7. از بیش از یک منبع پول درآورید
  8. کسب و کارخودتان را راه اندازی کنید.
  9. از افتتاح حساب مالی مشترک خوددداری کنید
  10. خودتان را تشویق به پرداخت بدهی ها کنید.

 

 

چگونه با پس اندازمان سرمایه گذاری کنیم؟

 

وقتی که اسم از سرمایه گذاری می شود ذهن سمت ذخیره پول در بانک و جمع آوری و خرید سکه

و طلا می رود.

اما این روش دیگر در این دوران کاربردی ندارد و بسیار قدیمی شده است و نمی توان روی این

نوع سرمایه گذاری حساب کرد.

درمورد سرمایه گذاری در املاک انتقادات بسیاری وجود دارد .

 

سرمایه گذاری در املاک فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری می باشد .که به طور روشن

در کلوپ میلیاردر ها آموزش روش های سرمایه گذاری در املاک با کمترین سرمایه را قرار داده ایم.

 

وقتی پس انداز می کنید به نیت سرمایه گذاری پس انداز کنید نه روز مبادا. که این باور و نیت شما

در سرمایه گذاری شما بسیار تاثیر گذار است به طوری که می تواند مسیرتان را تغییر دهد.

  • مهسا فرازمند
  • ۰
  • ۰


فنون مذاکره بازاریابی فنون مذاکره بازاریابی نیز مانند دیگر مذاکره ها نیازمند کسب مهارت است . در همه مذاکره ها منفعت و سود هدف اصلی است و برای دستیابی به آن باید تمام نکات لازم برای هرچه بهتر شدن مذاکره را آموخت. در مذاکرات ،تمام نقطه نظر ها و خواسته ها باید مشخص و برنامه ریزی شده باشد شخص مذاکره کننده باید دارای ویژگیهای مناسب برای مذاکره باشد و از تخصص چگونگی ارتباط با طرف مقابل برخوردار باشد. هر مذاکره ای دارای اطلاعاتی است که فرد مذاکره کننده باید قبل از مذاکره آنها را جمع آوری کند،چه در مورد نیاز ها و خواسته های خود و چه در مورد خواسته ها و نیازهای احتمالی طرف مقابل. برای انجام یک مذاکره موفق ، در زمینه های بازاریابی و فروش پس از تعیین اهداف،باید موضوعات مورد بحث در آن جلسه را مشخص کنید. شروع مذاکره بازاریابی: شروع هر مذاکره ای مهمترین قسمت آن مذاکره است ،چگونگی شروع مذاکره بسیار مهم است و معمولا انرژی زیادی از ما میگیرد،چرا که ذهن طرف مقابل از همان ثانیه های اول برداشت خود را از رفتار و طرز برخورد و چگونگی صحبت کردن ما میکند.شما باید شروع مذاکره را به بهترین شکل انجام دهید برای مثال: لحن صحبت کردن ،چگونگی بیان مطلب ،زبان بدن(حرکات چهره و بدن)،شمرده حرف زدن،سرعت مناسب در کلمات برای شروع مذاکره بسیار مهم است زیره ذهن طرف مقابل بین ۳ الی ۶ ثانیه در مورد شما قضاوت میکند و تغییر این برداشت کار ساده ای نیست. در مطرح کردن موضوع اصلی مذاکره عجله نکنید ،شما میتوانید با یک گپ دوستانه و محترمانه مراحل پیش مذاکره(۵ الی ۱۰ دقیقه) را انجام دهید و این زمان مناسبی است با آشنایی در مورد خصوصیات طرف مقابل،شما با این پیش مذاکره مرحله مهمی از مذاکره را پشت سر میگذارید،سعی کنید خواسته خود را برای طرف مقابل در قالب یک سوال دوستانه بپرسید. محصول یا خدمات خود را برای فرد مقابل تبدیل به یک احتیاج بکنبد،و از مشکلات کمبود آن و سود های حاصل از آن صحبت کنید. گزینه های دیگر را مورد استفاده قرار دهید شما قبل از اینکه در مذاکره حاضر شوید باید تمام گزینه ها را مشخص کرده و آن را به ترتیب اولویت دسته بندی کنید و آنها را به همان ترتیب معرفی کنید. میتوانید با همراه داشتن یک تبلت محصولات خود را به تصویر بکشید. تصویر روی ذهن مشتری تاثیر مثبت میگذارد و احتمال توافق در مذاکره بسیار بالا میرود. پل های پشت سر طرف مقابل را خراب نکنید اگر در مذاکره ،از طرف مقابلتان جواب دروغی شنیدید هرگز به رویش نیاورید و وانمود کنید که متوجه دروغ او نشده اید،چون از این کار سودی حاصل نمیشود شما فقط پل های پشت سرش را خراب میکنید و را برگشتی برایش نمیگذارید. من ماهان تیموری هستم و در راه رسیدن به ثروت و آرامش شما را یاری میکنم.
  • مهسا فرازمند
  • ۰
  • ۰

براستی چه احساساتی افراد را از منطقه راحتی آنها خارج میکند؟

هیچ کسی به اندازه ی من مشکلات ذاتی و درونی, در تغییر عادات قدیمی و همیشگی ( عادت بد ) را درک نمیکند . اما عادت های ما با تغییر نگرش ما  شروع به تغییر میکنند . بسیاری از ما یک تغییر و تحول عظیم را تجربه نمی کنیم.

نه، برای بسیاری از ما تغییر به صورت فرآیند تکاملی از تغییرات تقریبا غیر قابل مشاهده میباشد. ما فقط به هدایت خودمان در مسیر درست، با ایجاد  یک یا دو عادت بهتر ادامه می دهیم.

اما واقعا چه چیزی باعث می شود ما بنشینیم وفکر کنیم؟ چه چیزی باعث میشود ما عادات قدیمی را شناسایی کنیم و در مورد آنها اقدام کنیم؟

احساس انزجار

تصمیم گیری در شرایط دشوار.

میل و آرزویی که شعله ی آن خاموش نمی شود.

عزم و اراده که یا انجام بده یا بمیر.

احساسات ، قدرتمند ترین نیروها دردرون ما هستند. تحت قدرت احساسات، انسان می تواند قهرمانانه ترین کارها (و همچنین وحشیانه ترین آنها را نیز) انجام دهد. تمدن تا حد زیادی، می تواند به عنوان هدایت هوشمند احساسات انسانی تعریف شود. احساسات, سوخت  و ذهن, کاپیتان کشتی است، که این دو باهم, کشتی پیشرفت و تمدن را به حرکت در می آورند.

در این گزیده ی کتاب ۷ استراتژی برای ثروت و شادی، جیم ران ، چهار احساس اساسی را که می تواند باعث آغاز اقدامات باور نکردنی شود توصیف مینماید. روزی که شما این احساسات را هدایت کنید تا میل و آرزویتان را شعله ور سازند, روزی است که شما زندگی اتان را تغییر می دهید.

اولین عامل در ترک این عادت بد

  1. انزجار

هیچکس معمولا واژه “انزجار” را با اقدام مثبت , یکسان فرض نمیکند. اما اگر این انزجار بدرستی جهت بگیرد، می تواند زندگی فرد را تغییر دهد. فردی که احساس انزجار میکند به نقطه بدون بازگشت رسیده است. او آماده است که زندگی را به چالش بکشد و بگوید “دیگه بریدم!” این کلمه ای بود که من پس از بسیاری تجارب تحقیر آمیز گفتم. در ۲۵ سالگی به خودم گفتم: “من نمی خواهم دیگر به این شیوه زندگی کنم. من از شکست خوردن و شرمسار بودن و دروغ گفتن خسته شده ام “

 بله، احساس سازنده ی نفرت زمانی بوجود می آید که شخصی به خودش بگوید: “دیگر بس است.”

آنها از معمولی بودن خسته شده اند. آنها ازاحساسات بیمارگونه و دردناکِ  ترس، درد و تحقیر به ستوه آمده اند. آنها تصمیم میگیرند که دیگرنمی خواهند به این شیوه زندگی کنند. آن روز را به هرگونه ای که دوست دارید بنامید، روزِ” دیگه نمیتونم تحمل کنم”،  روزِ”دوباره هرگز”, روزِ، “دیگه بس است”.

هر چه که آن را بنامید, قدرتمند است! هیچ چیزی در زندگی به اندازه ی احساس انزجارِ ناراحت کننده , نمیتواند متحول کننده ی زندگی باشد.

دومین عامل در ترک این عادت بد

  1. تصمیم گیری

بسیاری از ما باید در شرایطی قرار بگیریم تا مجبور شویم و تصمیم بگیریم. و زمانی که به این نقطه میرسیم، باید با احساسات متضادی که در هنگام تصمیم گیری بوجود می آید مواجه شویم. ما به نقطه ای که جاده به چند راه تقسیم میشود رسیده ایم. حالا این نقطه می تواند دو راهی، سه راهی و یا حتی نقطه ای باشد که جاده به چهار راه منشعب میشود. جای تعجب ندارد که در این مواقع ,  تصمیم گیری می تواند باعث ناخوشی ما گردد، ما را تا نیمه های شب بیدار نگه دارد و یا باعث شود از شدت نگرانی غرق در عرق سرد شویم. تصمیم گیری هایی که زندگی را متحول میکنند را می توان به جنگ درونی تشبیه نمود. ارتش های رودرویی از احساسات، که هر کدام دارای مهمات جنگی خود میباشند که جهت برتری بر ذهن ما با یکدیگر میجنگند. و نتیجه ی تصمیم گیری ما، چه جسورانه باشد  و چه از روی  ترس، چه در مورد آن به خوبی فکر شده باشد و یا ناگهانی و بدون فکر باشد، میتواند یا منجر به انجام دادن آن کار و یا عدم انجام آن شود. من در مورد تصمیم گیری توصیه ای به شما ندارم جز این که:

هر آنچه که می خواهید انجام دهید، فقط در جاده و درآن نقطه ای که جاده چند راهی میشود توقف نکنید. تصمیم بگیرید. اتخاذ تصمیم غلط به مراتب بهتر از عدم تصمیم گیری است. همه ی ما باید با آشفتگی های عاطفیمان مواجه شویم و احساساتمان را تحت کنترل در آوریم.

سومین عامل در ترک این عادت بد

  1. میل و آرزو

چگونه یک فرد میتواند میل و آرزو بدست آورد؟

من فکر نمیکنم بتوانم به این سوال بطور مستقیم جواب دهم چرا که راههای بسیاری وجود دارد.اما من دو چیز را در مورد میل و آرزو میدانم:

۱: از درون سرچشمه میگیرد نه از بیرون.

۲: توسط نیروهای خارجی میتواند بوجود آید.

تقریبا هر چیزی می تواند باعث بوجود آوردن میل و آرزو شود. این موضوع به همان اندازه که به زمان مربوط است به آماده سازی نیز مربوط میگردد. ممکن است آهنگی در قلب شما ایجاد کشش کند. میتواند یک سخنرانیِ به یاد ماندنی باشد میتواند یک فیلم، گفتگو با یک دوست،و یا یک تجربه تلخ باشد. حتی یک کتاب و یا یک مقاله مانند این مقاله می تواند مکانیسم درونی را تحریک کند تا یک فرد بگوید”من همین الان میخوامش!”

بنابراین، در حالی که در جستجوی میل و آرزویی ناب و خالص هستید که بتواند احساسات شدید شما را برانگیخته کند ، از ورود هر تجربه ی مثبت به زندگیتان استقبال کنید . دیواری برای حفاظت از خودتان دربرابر تجربه های زندگی بر پا نکنید. همان دیواری که ناامیدی ها را در پشت خود نگه میدارد از تابش تجارب غنی نیز به زندگی شما جلوگیری میکند. بنابراین اجازه دهید زندگی ، شما را لمس کند. لمس بعدی می تواند آن اتفاقی باشد که زندگی شما را کاملا متحول کند.

و اما چهارمین عامل در ترک این عادت بد

  1. عزم و اراده

عزم و اراده می گوید: “من انجام می دهم.” این دو واژه در میان قدرتمند ترین واژه ها می باشند. من انجام میدهم. هنگامی که کسی تصمیم میگیرد که “انجام  بده یا بمیر،” هیچ چیز نمی تواند او را متوقف کند.

کوهنورد می گوید، “من به کوه صعود خواهم کرد. به من گفته اند که ارتفاع بسیار زیادی دارد ومسافت زیادی باید برای صعود طی کنم، شیب بسیار تندی دارد، بسیارپر صخره است وصعود ازآن خیلی دشوار است. اما این کوه من است. من به آن صعود خواهم کرد. شما به زودی مرا خواهید دید که از آن بالا برای شما دست تکان میدهم و یا دیگر هرگز مرا نمی بینید، زیرا من برنخواهم گشت، مگر اینکه به اوج قله برسم. “چه کسی می تواند با چنین عزمی مقابله کند؟

هنگامی که با این اراده ی آهنین روبرو شدم، متوجه شدم که در این هنگام , زمان، سرنوشت وشرایط , جلسه ای فوری با یکدیگر تشکیل میدهند و تصمیم می گیرند که  “ما باید به او اجازه دهیم که به رویایش برسد. او دارد میگوید که قصد دارد به آنجا برسد و یا در غیر این صورت بمیرد “

تا کنون بهترین تعریفی که در مورد “عزم واراده” شنیده ام از یک دختر مدرسه ای در شهر فاستر، کالیفرنیا بود. چند سال پیش، من به گروهی از بچه های باهوش در دبیرستانی در مورد موفقیت,  سخنرانی می کردم . من سوال کردم : «چه کسی می تواند به من بگوید ” عزم و اراده” به چه معناست؟ “چند نفر دستشان را بالا بردند، و من تعدادی تعاریف بسیار خوب دریافت کردم. اما آخرین جواب بهترین بود. یک دختر خجالتی از پشت سالن بلند شد و با صدای آرامی گفت ، “من فکر می کنم عزم و اراده یعنی به خودتان قول دهید که هرگز تسلیم نشوید.”

 خودشه! ، بهترین تعریفی که تا کنون شنیده ام: به خود قول دهید که هرگز تسلیم نشوید.

در مورد آن فکر کنید! کودک چه مدت باید تلاش کند تا بتواند راه رفتن را بیاموزد؟ قبل از اینکه به کودک بگویید شانس تو برای راه رفتن دیگه تموم شده ,چقدر به او زمان میدهید تا راه رفتن را یاد بگیرد “. می گویید  مسخره است؟معلوم است که مسخره است.هر مادری میگوید :کودک من به تلاش خود ادامه میدهد تا بالاخره راه رفتن را یاد بگیرد.جای تعجب ندارد چون همه بالاخره راه می روند.

درس مهمی در این جا وجود دارد. از خودتان بپرسید، “چه مدت باید کار کنم تا رویاهای من به حقیقت بپیوندند؟” من پاسخ را به شما میگویم، “تا هرزمانی که طول بکشد.” این چهار احساس تمام آن چیزی است که به آن نیاز دارید.

 

منبع : تیم آموزشی ماهان تیموری 

  • مهسا فرازمند
  • ۰
  • ۰


نکات برندهای معروف دنیا درسال ۲۰۱۶

ارزش برندتجاری۱۴ درصد سالیانه  و ۱۲۶ درصد بعد از یک دهه ی  پر تلاطم  و آشفته افزایش می یابد.

دوستان عزیز تیم آموزشی ماهان تیموری

بسیار مفتخرم که نسخه مربوط به دهمین سالگرد ۱۰۰ برند برتر دنیا BrandZ™ را با شما به اشتراک می گذارم.

یکی از سوالاتی که مردم به دنبال یافتنش در نتایج اخیر BrandZ™ هستند، این است که این برندها چگونه به چنین ارزشی

دست یافته اند. با سابقه ۴۰ ساله ای که در این زمینه داریم، جواب این است که یک برند موفق سه مولفه اصلی دارد.

ارزش و ارتباط یک برند با زندگی ما چیست؟

تفاوت آنها با رقبا چیست؟

و چه طور برندی را حتی با وجود معروف بودن وبرجسته بودنش می شناسیم و بدان اعتماد می کنیم.

این موضوع با جزئیات دقیق توسط تحلیلگر بازارها، Nigel Hollis درمقاله اش در مقالات یگر وب سایت بررسی شده

است.

برایم جای تعجب نیست که شماره یک برندی  است که راهکارها را به شکلی معنادار، متفاوت و برجسته ، به تصویر

کشیده است. 

اپل، با تمرکز مستمر خود روی تجربه مصرف کننده،همان طور که  با راه اندازی و موفقیت آیفون ۶ نشان داده شده، با

افزایش ۶۷ درصدی در ارزش برند به جایگاه اول بازگشته است.

بزرگترین “جهش کننده”، فیس بوک، باافزایش ارزش ۹۹ درصدی به دلیل موفقیت در پولی کردن و فروش متقابل  پلت

فرم هایش می باشد. Alibaba نیز رقیب تازه وارد است که اگر چه عمدتا در چین حال فعالیت می کند ولی طرح های بین

المللی دارد.

در لیست طبقه بندی امسال شاهد تغییرات حرکتی جالبی در طبقه بندی ها بوده ایم  که برندهای  فن آوری اطلاعات و

ارتباطات به وضوح به مسیر رو به رشد خود ادامه می دهد  و این امر  نشان دهنده پتانسیل بالای پیشرفت و ترقی

مستمر آنها در آینده می باشد. بر اساس داده هایمان ، پیش بینی می کنیم که کماکان شاهد عملکرد قوی برندهای مانند

اپل ، فیس بوک، گوگل و Verizon، و همچنین Telstra  باشیم که در سال ۲۰۱۵ به رتبه بندی وارد شده است.

ارزش  ۱۰۰برند برتر $۳٫۳ تریلیون دلار می باشد که ۱۴ درصد به تنهایی در سال گذشته افزایش داشته است.

ارزش برند دارای اهمیت است چون برندهای با ارزش باعث ایجاد بیزنس های موفق می گردند.

در طی ده سال گذشته پرتفوی BrandZ Strong Brands از نظر ارزش ۱۰۲٫۶% افزایش داشته است.

در مقابل، شاخص جهانی MSCI که شاخص توزین ذخایر جهانی است، تنها ۳۰ درصد آن را فراخوان نموده است.

به عبارت دیگر، ۱۰۰ دلار سرمایه گذاری در پرتفولیوی  BrandZ™ در ده سال پیش برابر با ارزشی معادل ۲۰۳ دلار امروزه

خواهدداشت(اگر در MSCI سرمایه گذاری کرده باشد)

مزایای سرمایه گذاری برندهایی که ۱۰ سال پیش شاهدشان بوده ایم، احتمالا در دهه های بعد عیان تر و آشکارتر هم

خواهد شد. 

اختلال در بازار و تغییر طرز فکر مصرف کنندگان موجب ایجاد و دوام موفقیت  تجاری یک کسب و کار می شود.

مقاله مدیر جهانی BrandZ™ یعنی Doreen Wang را در در دیگر مقالات کسب وکار وب سایت آموزشی ماهان

تیموری ملاحظه نمایید تا در این مورد بیشتر بیاموزید.

آموزش ۷ جلسه ای زیر را از دست ندهید:

با عرض پوزش در بارگیری مشکلی رخ داده است.

 

نوشته برندهای معروف دنیا اولین بار در ماهان تیموری |روانشناسی ثروت |کسب و کار پدیدار 

  • مهسا فرازمند