کسب و کار

این وبلاگ به آموزش کسب و کار می پردازد.

کسب و کار

این وبلاگ به آموزش کسب و کار می پردازد.

بایگانی
  • ۰
  • ۰


فنون مذاکره بازاریابی فنون مذاکره بازاریابی نیز مانند دیگر مذاکره ها نیازمند کسب مهارت است . در همه مذاکره ها منفعت و سود هدف اصلی است و برای دستیابی به آن باید تمام نکات لازم برای هرچه بهتر شدن مذاکره را آموخت. در مذاکرات ،تمام نقطه نظر ها و خواسته ها باید مشخص و برنامه ریزی شده باشد شخص مذاکره کننده باید دارای ویژگیهای مناسب برای مذاکره باشد و از تخصص چگونگی ارتباط با طرف مقابل برخوردار باشد. هر مذاکره ای دارای اطلاعاتی است که فرد مذاکره کننده باید قبل از مذاکره آنها را جمع آوری کند،چه در مورد نیاز ها و خواسته های خود و چه در مورد خواسته ها و نیازهای احتمالی طرف مقابل. برای انجام یک مذاکره موفق ، در زمینه های بازاریابی و فروش پس از تعیین اهداف،باید موضوعات مورد بحث در آن جلسه را مشخص کنید. شروع مذاکره بازاریابی: شروع هر مذاکره ای مهمترین قسمت آن مذاکره است ،چگونگی شروع مذاکره بسیار مهم است و معمولا انرژی زیادی از ما میگیرد،چرا که ذهن طرف مقابل از همان ثانیه های اول برداشت خود را از رفتار و طرز برخورد و چگونگی صحبت کردن ما میکند.شما باید شروع مذاکره را به بهترین شکل انجام دهید برای مثال: لحن صحبت کردن ،چگونگی بیان مطلب ،زبان بدن(حرکات چهره و بدن)،شمرده حرف زدن،سرعت مناسب در کلمات برای شروع مذاکره بسیار مهم است زیره ذهن طرف مقابل بین ۳ الی ۶ ثانیه در مورد شما قضاوت میکند و تغییر این برداشت کار ساده ای نیست. در مطرح کردن موضوع اصلی مذاکره عجله نکنید ،شما میتوانید با یک گپ دوستانه و محترمانه مراحل پیش مذاکره(۵ الی ۱۰ دقیقه) را انجام دهید و این زمان مناسبی است با آشنایی در مورد خصوصیات طرف مقابل،شما با این پیش مذاکره مرحله مهمی از مذاکره را پشت سر میگذارید،سعی کنید خواسته خود را برای طرف مقابل در قالب یک سوال دوستانه بپرسید. محصول یا خدمات خود را برای فرد مقابل تبدیل به یک احتیاج بکنبد،و از مشکلات کمبود آن و سود های حاصل از آن صحبت کنید. گزینه های دیگر را مورد استفاده قرار دهید شما قبل از اینکه در مذاکره حاضر شوید باید تمام گزینه ها را مشخص کرده و آن را به ترتیب اولویت دسته بندی کنید و آنها را به همان ترتیب معرفی کنید. میتوانید با همراه داشتن یک تبلت محصولات خود را به تصویر بکشید. تصویر روی ذهن مشتری تاثیر مثبت میگذارد و احتمال توافق در مذاکره بسیار بالا میرود. پل های پشت سر طرف مقابل را خراب نکنید اگر در مذاکره ،از طرف مقابلتان جواب دروغی شنیدید هرگز به رویش نیاورید و وانمود کنید که متوجه دروغ او نشده اید،چون از این کار سودی حاصل نمیشود شما فقط پل های پشت سرش را خراب میکنید و را برگشتی برایش نمیگذارید. من ماهان تیموری هستم و در راه رسیدن به ثروت و آرامش شما را یاری میکنم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی