کسب و کار

این وبلاگ به آموزش کسب و کار می پردازد.

کسب و کار

این وبلاگ به آموزش کسب و کار می پردازد.

بایگانی
  • ۰
  • ۰


  • در این مقاله به چند اشتباه رایج در مدیریت مذاکره می پردازیم. این اشتباهات قدیمی است

    اما هنوز هم در مذاکرات دیده میشود.

    ۱٫گفتن شغل من ،یک شغل خاص است

    مهم نیست مذاکره کننده دارای چه شغلی باشد

    برخی از موضوعات نسبت به سایر موضوعات در هر شغلی از اهمیت خاص خود برخوردار است.

    بطور مثال یک دلال مسکن ممکن است بیشتر روی موضوعاتی چون قیمت، تاریخ تحویل و شرایط پرداخت بحث کند.

    در حالی که یک ناشر بر روی نرخ حق التالیف ،موجوزها،مالکیت معنوی و تعداد نسخه های رایگان نویسنده متمرکز است.

    نکته اینجاست ،اگر چه مذاکره کننده گان هر دو صنف ،موضوعاتی متفاوت برایشان مهم است و دو صنف جدا است.

    اما شباهتهای زیادی در مذاکره آنها وجود دارد.

    هر دو آنها ممکن است سختگیرانه عمل کنند.

    هر د آنها حد اقل خواسته خود را در نظر میگیرند.

    حتی هر دو ممکن است از تهدید استفاده کنند.

    به عبارت دیگر شباهتهی این دو صنف در مذاکرات بیشتر از تفاوت آنهاست.

    عددها همان عدد هستند گاهی در شمارش صفحات کتاب استفاده میشود گاهی در شمارش پول!

    شما از یک قوانین برای شمارش استفاده میکنید،ریاضی.

    مذاکره هم مذاکره است شما میتوانید همان اصولی که برای مذاکره با مدیر بانک به کار میبرید را در مذاکره

    با همکار یا همسر خود بکار برید.

    همه مذاکره ها شباهتهای نزدیک و قابل پیشبینی به هم دارند.یعنی مذاکره دانشی است که وقتی آن را یاد گرفتیم،

    مهارت بدست آمده را می توانیم در هر زمانی و در مقابل هر کسی به کار گیریم.

    به طور مشابه شما همکان دارد یک مشاور باشید،بعد در یک بانک استخدام شوید. ئ در نهایت کارمند دولت شوید،

    تشابهاتی  در میان این شغل ها وجد دارد که هر بار با تغییر شغل لازم نیست آموزشهای لازم را ببینید.

    این شباهتها در مذاکره نیز وجود دارد.

     

    ۲٫ذهنیت اینکه پول تنها موضوع اصلی در مذاکرات تجاری است

     

    تجار نیز مانند دانشجویان،اساتید،دلالها،فرزندان و پدر و مادر در جستوجوی حد اکثر منافع خود هستند.

    اما منفعت هر کس تنها در پول خلاصه نمیشود.

    منفعت میزان رضایت کلی یک شخص در شرایط معین است.

    زمانی که شما با یکی از عزیزانتان در حال مذاکره اید و در پی آن هستید که رضایت و خوشحالی او را بدست آورید.

    پس بخشی از منفعت شما در خوشحال کردن اوست.

    فروشندگان نیز میدانند که منفعتشان در راضی کردن مشتری است پس سعی بر این دارند.

    من ماهان تیموری هستم و در راه رسیدن به ثروت و آرامش شما را یاری میکنم.

    آموزش ۷ جلسه ای زیر را از دست ندهید:

    با عرض پوزش در بارگیری مشکلی رخ داده است.

     

     

     

    نوشته اشتباهات رایج در مدیریت مذاکره اولین بار در ماهان تیموری |روانشناسی ثروت |کسب و کار پدیدار شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی